Czarny humor gry Serial Cleaner idealnie wpasowuje się w mroczną kompozycję gry i design inspirowany pracami Matthew Lyonsa i Moebiousa. Poznajcie kulisy niekonwencjonalnego zawodu Boba!
Serial Cleaner to dynamiczna skradanka utrzymana w estetyce lat 70. ubiegłego stulecia. Główny bohater to tytułowy „czyściciel” o imieniu Bob, który specjalizuje się w sprzątaniu miejsc zbrodni – pozbywaniu się ciał, wyrzucaniu narzędzi mordu, ukrywaniu dowodów czy usuwaniu śladów krwi. Wydaje się proste? Nic bardziej mylnego, ponieważ wszystko to dzieje się tuż pod okiem policjantów stale patrolujących teren. Fabuła gry rozwija się w toku realizacji kolejnych zleceń inspirowanych działalnością słynnych zabójców, którzy siali postrach w Stanach Zjednoczonych.
To dopiero początek
Serial Cleaner odwraca typowy schemat rozgrywki. Tu zabawa zaczyna się w momencie, w którym większość gier ją kończy. Gracz nie pozostawia za sobą miejsca jatki. Jego zadanie jest dokładnie odwrotne, a najbardziej wytrwali czyściciele mogą nie tylko odblokować osiągnięcia, ale też uzyskać dostęp do 10 ukrytych poziomów czy nowych strojów Boba. Dodatkowe poziomy są inspirowane kultowymi filmami z lat 70. XX wieku, między innymi Wejściem smoka, Taksówkarzem, Gwiezdnymi Wojnami czy Obcym.
Dlaczego policja powinna zarabiać więcej?
Serial Cleaner podchodzi do mrocznej tematyki w luźny, humorystyczny sposób. Widać to w rozgrywce – policjanci przestaną szukać bohatera, gdy stracą go z oczu i tłumaczą to sobie niskimi zarobkami. Kierują się przekonaniem, że nie ma sensu się przemęczać. Widać to również w oprawie graficznej, inspirowanej pracami takich artystów jak Matthew Lyons i Moebious. Wystarczy spojrzeć na głównego bohatera. To około trzydziestoletni Amerykanin, dla którego liczy się styl – nie wychodzi z domu bez ciasnych spodni oraz dużych okularów przeciwsłonecznych i zawsze nosi charakterystyczny wąsik. Zresztą dom dzieli ze swoją mamusią, która dba o samopoczucie i pełny brzuch swojego (nie)typowego syna.
Gdy pora dnia ma znaczenie
Gra wyróżnia się zastosowaniem technologii Real-World Data, która pozwala na pobieranie informacji ze świata rzeczywistego. Wykorzystaliśmy ją do modyfikacji rozgrywki. Gdy gracz rozpoczyna zabawę w nocy, to podobna pora trwa w grze, co wpływa na zasięg wzroku i zachowanie policjantów.