Jak donosi serwis Digital Foundry Nintendo Switch będzie wyposażone w układ z czterema rdzeniami ARM Cortex-A57 oraz 256 rdzeniami CUDA opartymi na architekturze Maxwell. Pod względem specyfikacji technicznej będzie on nieco przypominał Tegrę X1 znaną z Shield Android TV. Z tą różnicą, że Switch taktowany będzie zegarem 768MHz a Tegra wykorzystuje taki na poziomie 1GHz.Ta wartość (jak i inne) zmieni się w trybie przenośnym – 307,2 MHz. Poniżej rozpiska różnic pomiędzy trybami.
Taktowanie zegarów i pamięci w wersji stacjonarnej:
- Procesor – 1020MHz
- Pamięć – 1331 MHz/1600MHz
- GPU – 768MHz
Taktowanie zegarów i pamięci w wersji przenośnej:
- Procesor – 1020MHz
- Pamięć – 1331 MHz/1600MHz
- GPU – 307,2MHz
O ile Tegra X1 ma rdzenie taktowane zegarem 2 GHz, CPU w Switchu będzie pracował z częstotliwością 1020 MHz, czyli o połowę wolniej. Optymalizacje mają sprawić, że Switch mimo braków w zakresie częstotliwość pracy ma być równie szybki co X1 – i to przy niższym zapotrzebowaniu na energię.
Do tej pory według doniesień deweloperów można wyszczególnić następującą specyfikację:
- CPU: cztery rdzenie ARM Cortex A57, maks. 2 GHz
- GPU: 256 rdzeni CUDA, maks. 1 GHz
- Architektura: Maxwell (druga generacja)
- Tekstury: 16 pikseli/cykl
- Wypełnianie: 14,4 pikseli/cykl
- Pamięć: 4 GB
- Przepustowość pamięci: 25,6 GB/s
- VRAM: dzielony
- Pamięć systemowa: 32 GB, maksymalny transfer – 400 MB/s
- USB: USB 2.0/3.0
- Wyjśie wideo: 1080p60/4K30
- Wyświetlacz: 6,2-calowy IPS LCD, 1280 × 720, 10-punktowy multi-touch
Switch będzie mocniejszy niż Wii U jednocześnie będąc słabszym od aktualnie panującej generacji rządzonej przez Sony i Microsoft. Warto jednak podkreślić, ze jego unikalnością jest to, iż będzie to także handheld, co uatrakcyjnia jego wybór jako platformy do gier.