Mordhau to multiplayer FPP osadzony w realiach średniowiecza. Za jej powstanie odpowiada niezależna ekipa deweloperska Team Mordhau. Tytuł gry nawiązuje do niemieckiej techniki walki mieczem Mordhau, polegającą na trzymaniu broni za klingę i używaniu jelca do wymierzania ciosów. Mordhau to przede wszystkim sieciowa gra o walkach rycerskich, w której mamy bić się w wielu formatach, od kameralnego pojedynku po bitwę na 64 graczy.
Krwawa rzeź
Projekt właśnie zbiera pieniądze na Kickstarterze i trzeba przyznać, że bardzo dobrze mu idzie. Jak do tej pory (27 dni do końca akcji) projekt uzbierał już $110,211 co oznacza, że osiągnął już cel – $80,000. Sam pomysł, pomimo że niezbyt innowacyjny (For Honor, Chivalry, duh!) zapowiada się nad wyraz ciekawie. Trup ściele się gęsto, krew leje się wiadrami – same pozytywy.
Gra wykorzystuje silnik Unreal Engine 4, choć początkowo projekt budowany był na Unity 5. Wydany na PC Windows Mordhau przeznaczony jest wyłącznie do zabawy wieloosobowej i oferuje szeroką gamę trybów rozgrywki, wśród których nie zabrakło oczywiście klasycznego trybu Deathmatch (w wariancie indywidualnym oraz drużynowym). Ważną częścią Mordhau jest rozbudowany system personalizacji – zarówno samego wojownika, jak i całego wykorzystywanego przezeń ekwipunku.
Oficjalna strona gry
[notice]Mechanika gry czerpie z rozwiązań znanych z takich produkcji, jak Chivalry: Medieval Warfare czy For Honor. Zabawa sprowadza się do uczestnictwa w potyczkach z udziałem wirtualnych rycerzy z całego świata i bazuje oczywiście na mocno zaawansowanym systemie walki, pozwalającym nie tylko na zadawanie precyzyjnych cięć w określone części ciała, ale także spowalnianie wyprowadzanych ciosów czy markowanie ataków celem sprowokowania przeciwnika do wykonania określonego manewru.
Dodatkowo gracze mogą samodzielnie tworzyć poszczególne elementy uzbrojenia: od mieczy i toporów aż po różne części zbroi, wykorzystując obszerną bazę dostępnych w grze części. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy może wypracować indywidualny styl walki, bazując na własnych preferencjach. Warto jednak pamiętać o tym, że parametry ekwipunku nie pozostają bez wpływu na naszą mobilność. O ile np. cięższy pancerz zapewni nam dużo lepszą ochronę przed atakiem, w jednocześnie zmniejszy prędkość poruszania się.[/notice]