Najnowsze wiadomości ze świata gier

The Division – nowy system wykrywania oszustw

Kilka dni temu Glenn Fiedler, programista sieciowy pracujący wcześniej w takich studiach jak Irrational Games, Respawn Entertainment i Team Bondi, stwierdził, że Tom Clancy’s The Division od studia Ubisoft Massive (Massive Entertainment) musi zostać kompletnie przerobione, by w miarę skutecznie powalczyć z oszustami.

Deweloper jest jednak innego zdania. Wczoraj poinformował, że gra doczekała się nowego systemu wykrywającego cheaty. Dzięki temu udało się namierzyć już sporą liczbę osób, które nie bawią się zgodnie z zasadami. W ciągu kilku następnych dni rozpocznie się największa jak do tej pory fala banowania i zawieszania oszustów. Wyjaśniono także, że od teraz nieuczciwi gracze na dzień dobry będą mieć blokowany dostęp na 14, a nie jak do tej pory na 3 dni. A jeżeli zostaną złapani po raz drugi, otrzymają permanentnego bana.

To jednak nie koniec. Zabrano także głos w sprawie celowego wykorzystywania błędów i gliczy do osiągania korzyści. Przede wszystkim znane exploity zamieszczane będą m.in. na forum gry i w innych kanałach komunikacji studia z graczami. Wszystko po to, by każdy miał świadomość ich istnienia i wiedział, że korzystanie z nich może skutkować różnymi konsekwencjami. Oczywiście nie chodzi o sytuacje, w których ktoś przez przypadek coś odkryje i niechcący otrzyma np. więcej doświadczenia itd. Kary, w tym także permanentne bany, przyznawane będą za wielokrotne korzystanie z błędów i zależeć mają m.in. od przeszłości gracza.

„Jesteśmy w pełni zaangażowani, by dostarczyć przyjemne i sprawiedliwe środowisko dla wszystkich naszych graczy i podejmiemy wszelkie możliwe kroki, by osiągnąć ten cel” – napisano w komunikacie.

Jak więc widać obecna sytuacja chyba się nieco poprawi, ale tak naprawdę czas pokaże czy twórcom uda się skutecznie utrudnić życie oszustom. Tom Clancy’s The Division dostępne jest od marca bieżącego roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach osobistych. Tytuł jest najszybciej sprzedającą się nową marką w historii, gdyż w ciągu pierwszego tygodnia od momentu debiutu, wygenerował 330 mln dolarów przychodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *