Najnowsze wiadomości ze świata gier

RetroBlox – modułowa retrokonsola w HD

Nie da się ukryć że moda na gry retro nastała już na dobre, a takie projekty jak Retron czy Retro Freak mają teraz nowego konkurenta – oto rodzi się nowy projekt RetroBlox, czyli modularniej konsoli rodem ze słonecznej Kaliforni.

Za projekt odpowiada duet deweloperski – Bryan Bernal i Eric Christensen. Pierwszy przez wiele lat związany z Insomniac Games pracował przy takich tytułach jak seria Ratchet & Clank czy Resistance. Drugi otarł się o takie firmy jak Konami, Squaresoft oraz Insomniac Games. Współpracował przy produkcji Titanfall dla Xbox 360 czy choćby Uncharted: The Nathan Drake Collection.

Konsole pokroju Retrona od Hyperkin czy Cyber Gadget Retro Freak dają możliwość gry klasyki z lat 80’tych i 90’tych. Mają one jednak poważną wadę, która ogranicza funkcjonalność – obsługują tylko standard kartridżowy, stosowany do IV generacji konsol, którą reprezentują przede wszystkim takie systemy jak Super Nintendo czy Sega Mega Drive.

Retroblox

Modularna budowa

RetroBlox ma pozwalać na uruchamianie oryginalnych gier nie tylko na kartridżach, ale również tych zapisanych na nośnikach CD w jakości HD. Umożliwić ma to modularna budowa, dzięki której podepniemy czytnik takiego standardu nośnika jaki chcemy. Każda konsola ma także posiadać wbudowany napęd optyczny stworzony przez Hitachi LG Data Services. Dzięki temu zagramy na niej nie tylko w pozycje z NESa czy SNESa, ale również w gry z pierwszego PlayStation czy choćby z Sega CD.

Jeżeli chodzi o starsze platformy to urządzenie ma pozwalać na podpięcie do konsoli dowolnego modułu, zawierającego slot na kartridże charakterystyczny dla konkretnej platformy. Moduły te będzie można dokupować osobno według własnego uznania. Mają one być ponadto wyposażone w gniazda padów i umożliwiać podpięcie oryginalnych akcesoriów.

Dane techniczne:

  • CPU: Quad-core ARM Cortex-A17, 1.8GHz (Rockchip RK3288)
  • GPU: Quad-core ARM Mali-T764 GPU 600MHz
  • Środowisko: Linux
  • Framework: RBXOS
  • UI: wbudowany (kryptonim: “Richter”)
  • 2GB RAM / 16GB eMMC onboard Flash
  • 1x USB 2.0, 1x USB 3.0, 1x MicroSD (obsługa SDXC do 512GB)
  • 1x HDMI 2.0, 1x Gigabit Ethernet, 1x MicroSATA
  • Wbudowana antena Bluetooth, DC Power, 20-pin JTAG
  • DVD-ROM: 11.08 Mb/s (8x) max
  • CD-ROM: 3,600 Kb/s (24x) max
  • 1x Blox Bus Connector
  • 1x Bezprzewodowy Gamepad Bluetooth

Wszystkie odtwarzane gry mają być wyświetlane w 1080p, a urządzenie ma posiadać również opcje sieciowe, umożliwiające m.in. streamowanie rozgrywki. Nieznana jest finalna cena urządzenia, natomiast debiut konsoli odbył się na targach SoCalRetroGamingExpo w Kaliforni.

 

 

Kinguin

Dwa komentarze

  1. To jest zwykły emulator robiący romsy z podpiętego nośnika . Jaki to ma sens . Zwykły PC z dopasowanym oprogramowaniem zrobi to samo . Dziwne to jest jak ludzie sobie utrudniają życie żeby pograć w jakieś szroty .
    Jak bym chciał poczuć stary klimat to bym użył starego CRC kupił sobie konsole z scart a nie udawał że to retro na jakimś emulaku .

  2. @up Nie kazdy gra w retro bo jest retro. Nie potrzebuje juz oryginalnej konsoli czy pada aby wrócic wspomnieniami. Czy ty sobie tez kupiłeś i postawiłeś na osiedlu „wóz drzymały” smierdzący fajami aby pograć w PUNISHERA na automacie arcade ? Gimme a break!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *